torsdag 21 mars 2013

En tanke



Jag tänker ofta på hur glad jag är att jag är där jag är,
att jag gillar mitt liv och min situation just nu.
 
Är inte det konstigt, det är väldigt sällan som jag önskar att jag var någon annan eller att jag var i någon annan situation.
Det tyckte jag ofta jag gjorde när jag var yngre.
 
Förra våren och sommaren tänkte jag ofta...
jag vill inte va gravid igen, orkar jag med två barn? Hur blir det att ha en nyfödd igen, nu när det är så enkelt med bara en? Vi har det ju så bra osv osv
 
Och nu helt plötsligt vill jag inte vara någon annan eller någon annan stans.
Jag vill vara gravid, jag vill ha tre månader kvar, vill inte att tiden ska gå fortare, jag vill ha en liten bäbis i sommar.
Jag vill inget annat.
 
Jag vill ha mitt liv, precis så här som det är.
 
Självklart finns det dagar med svackor, dagar då jag funderar på vad livet går ut på, vad som är rätt för mig och oss.
Det finns dagar då jag blir irriterad över allt eller inget.
 
Men...
 
 Det är ändå du som väljer vem du är.



1 kommentar:

  1. det där.
    precis det där du skrev nu.. känns som ord från mig.
    Så exakt är det.. man vill det man gör precis just nu..(oftast) men kunde inte veta det innan.. och det där när vi var yngre.. tänk vad mycket du har nu som drömde om innan.
    Bebis ja.. underbart. jag måste få låna och sniffa lite sen tror jag!
    Ha en fin Söndag Sofia!

    KRAM!

    SvaraRadera