söndag 10 februari 2013

Slappa söndag

 
I dag har varit en riktigt skön och slapp söndag, vi har inte varit utanför dörren. Joel var ute och skottade förstås.
 
Jo just ja, jag har ju varit och handlat också.
 
Ja men annars så har vi bara varit inne. Vi har varit rätt sega hela helgen så det har varit skönt med en lugn helg.
 
Efter lunch kom mor och far hit.
Mamma hjälpte Joel med momsdeklaration och så käkade vi mat och fikade tillsammans.
 
Mamma hade med sig en kräftsoppa och jag hade gjort en sallad med kyckling, halloumi, pinjenötter, avokado och annat gott.
Allt smakade jättebra.
 

 

 
Till fikat blev det semla...
 
Jag tog en halv.
Har ju löfte om att bara äta godsaker en gång i veckan under februari men den här veckan har varit lite tokig på grund av utlandsresan (då jag hade dispens).
 
Jag åt lite godis i fredagskväll och så nu i dag tog jag en halv semla.
Är rätt nöjd över mig själv ändå.
Kommande vecka blir det att bestämma sig för vilken dag som blir "gotte-dagen", det är en hel del inbokat.
 
Måndag = Bio
Tisdag = Semmel-dagen
Onsdag = Te-kväll
Torsdag = Födelsedag och Alla hjärtans dag
...och sen är det ju en hel helg kvar.

 
Mina armövningar har jag i alla fall klarat av.
50 stycken varannan dag i februari.
Jag har inte så höga krav...men bättre så här och att jag klarar av mina löften än att jag sätter upp för stora och så misslyckas jag.
 
Mamma och Pappa var kvar ända till kvällen och det gjorde att jag fick tid till att dammsuga hela huset plus fíxa med lite tvätt och en del annat.
Skönt när de leker med Mejjis och jag vet att hon är nöjd än att jag ska springa runt och städa med dåligt samvete att jag egentligen borde leka med henne.
 
Nu sover Meja-Lisa, Joel kollar film i biorummet och jag ska slöa i soffan för mig själv.
Sköna söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar