måndag 11 februari 2013

Egypten

 
Vi har ju varit en vecka i Egypten.
En vecka med sol, bad, mat, glass och lata dagar.
 
Innan vi åkte så hade jag inga som helst problem med att det var vinter, men nu sen vi fått smaka på det sköna vädret och de lättklädda kropparna....ja då njuter jag inte alls av snö, kyla och tjocka kläder.
Vill ha mer vår och sommar!!
 
 
Jag vill se mer av min glada, spralliga och lättklädda flicka. När hon hoppar från poolkanten och när hon springer ut i havet.
 
Att ser hur hon tuffar till sig för var dag som går.
 
 
Vi var hela min familj som åkte. Vi firade mamma som blev 70år.
Vi firade med paket, champagne och middag på libanesisk restaurang.
 
 
Mor och far...
 
Sara och Rickard...
 
 
Meja-Lisas kusiner gick på "Bamse-klubb" respektive "Super-kids"
Meja-Lisa fick nöja sig med att krama Bamse och hans kompisar.
Något hon verkligen var lycklig över...
 

 
På en "All inklusive-semester" blir det ju inte så mycket mer än bad, sol, mat och slappa dagar.
Precis vad jag behövde/behöver. Det passade mig perfekt.
Det verkade passa alla i sällskapet, det var ingen som hade behov av några större utsvävningar.
 
Rickard och Sara sprang så gott som varje dag och de snorklade en dag, Joel och Rickard spelade en tennismatch....ja men annars så var det nog inte så mycket mer.
 
Det är ju rätt skönt att bara ligga här...


 
Meja-Lisa älskade både poolen och havet.
Det var långgrunt så hon kunde springa i vattenbrynet fram och tillbaka.
Och underbart med en så stor sandlåda...


 

 
Hopp i poolen...

 
 
Som sagt, jag gillade det här...

 
Min prins...

 
Bror med familj...

 
Vet inte, men nu kanske jag får skäll, vet inte om jag får lägga ut badbilder på bror min, men det återstår att se...., han ringer väl och skäller ut mig om det inte är okej, fniss!!
 
Ställer man upp på bild så vet han väl vart den kan hamna...

 
En av alla härliga lekstunder på stranden.
 
Meja-Lisa och Ellen...
 
 
 
Tack för denna resa, mamma....och ni andra som var med.
Har en väldans lust att lägga mig på de här solstolarna igen, känna solens strålar värma min hud, gå och ta nåt att dricka eller äta en glass....eller bara ligga kvar en stund till...
 

När vi väl kom hem var det skottat här hemma, all post var intagen och en kasse med frukost stod på trappen.
Jag säger bara det, kan man ha bättre vänner?!
 
Borta bra men hemma bäst....men nu får gärna hemma bjuda på lite takdropp, solsken och fågelkvitter. 

 

 

8 kommentarer:

  1. Välkomna hem! Ni verkar haft det riktigt skönt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var såå skönt!!
      Vill ha mer sooool.....kroppen har satt igång ett behov;-)

      Kram till dig

      Radera
  2. men jösses vad skönt! jag som saknar våren.. värmen så jag snart går av.
    På mitten. inuti.
    Så ja Sofia låt den komma nu!
    Underbara vänner du har.. finaste gesten att skotta och ge er frukost!!
    Ha en underbar dag idag.. trots vintern. :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag meeeeed!! Vill ha vår nu!!
      Blir helt matt av att se all den här snön...och speciellt när solen håller sig borta också:-(

      Så våren är mer än välkommen!!

      Ja de är verkligen underbara...jag har tur:-)

      Kram till dig

      Radera
  3. Svar
    1. Tack,
      Ja visst blir man sugen....på sol och bad?!
      Vill ha mer...fick inte nog!!

      Kram till er

      Radera
  4. Wow, inser nu vilken hunk jag har här hemma:)
    Jag får nog se till att hålla i honom efter att du har lagt ut den där bilden!

    Kram S-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är det bäst du håller hårt i;-)
      Kramar

      Radera