söndag 20 januari 2013

Sjuka men vackert ute

I dag har vi trotsat sjukdomar och varit ut en sväng, en liten stund var vi ute och andades frisk luft och njöt av solens strålar. Det gjorde oss gott.
 
Men läget är fortfarande sjukstuga...
Joel känner sig rätt pigg men jag har jätteont i halsen (sov med halstablett i munnen hela natten), har ont i huvudet och känner mig kulen.
 
Meja-Lisa har fått jätteröda prickar och fläckar i ansiktet, det ser verkligen inge fint ut alls.
Hon är fortfarande lite snorig och hostig....och så är hon hes.
I morgon ska jag ta henne till husläkaren.
Vill ju inte att det ska bli värre eftersom vi snart ska åka på semester.
Lika bra att kolla upp oss.
 
Här ser ni lite av Meja-Lisas röda ansikte...
(glad att få vara ute en sväng i alla fall)
 
 
Vårt hus och trädgård i vinterskrud...
 
 
Det känns som att jag klagar rätt mycket just nu....hi hi, så jag fortsätter lite till.
 
Jag är totalt tom på energi.
I och med att Meja-Lisa varit sjuk i en vecka nu så har jag och Joel inte sovit mycket sammanhängande sömn alls.
Hon kommer in till oss redan runt tolv på natten och eftersom vi inte är vana att ha henne i våran säng så sover vi hur illa som helst.
Hon sparkar, snörvlar, hostar, gråter, snarkar och bökar hela nätterna.
Vi vaknar typ femtio gånger per natt.
 
Det här plus att fostervattensprov och operation är över och jag tror att många spänningar släppt i och med det.
 
Och dessutom har Joel galet mycket på jobbet.
 
Jag är helt slut och har inte alls min vanliga fart och energi.
Saknar den.
 
Tror att Egypten kan ge mig den tillbaka.
 
Nog klagat för idag, lovar att bli lite positivare snart igen.
 
Det har i alla fall varit galet vackert ute de senaste dagarna. Hade velat tagit kameran och gått ut i skogen och andra fina platser.
Men ni får nöja er med några bilder med mobilen...
 
 
Nu ska jag ta mig i kragen och plocka undan lite här, ska inte sätta mig i soffan och aldrig komma upp mer. Där får jag sitta lite senare i kväll.
 
Kram till er alla.

 

 

2 kommentarer:

  1. Här kommer nåra krya kramar till er..Sen så kan väl ni turas om att sova i Mejalisas säng,nåra nätterm,så ni får lite bättre sömn,annars så orkar man snart inte,o när ni åker till solen ska ni ju vara utvilade..//MAssa kramar..Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Lotta!
      Vi har faktiskt gjort så nu....när Meja-Lisa kommer över till oss så går Joel in i hennes säng.

      Kram till dig

      Radera