lördag 19 januari 2013

Dagsformen

 
Läget här då?
 
Ja det är väl sådär...
Meja-Lisa är fortfarande inte hundra.
Det rinner så sjukt mycket snor ur hennes näsa, har aldrig varit med om nåt liknande.
Nu är det ju förstås skönt att det kommer ut.
Nu för tiden kan hon ju fräsa också och det är ju väldigt skönt.
 
Men det här snoret har en förmåga att hamna i hela ansiktet så hon är helt röd på kinderna, som utslag.
 
Nu sitter hon i alla fall nybadad i soffan och är insmord i hela trynet.
 
Joel är också hängig och sitter med en Whiskey bredvid henne.
 
Jag vaknade upp i morse med halsont och huvudvärk...och det håller fortfarande i sig.
Och så har jag ju en ömmande tumme i bandage.
 
Inte så stöddig liten familj här inte.
Men snart ska vi vara friska. Vi proppar i oss frukt och vitaminer.
 
Jag har i alla fall försökt göra lite fint här hemma, inte bara legat och glott i soffan.
Fick ju en del fint blomster efter min operation i torsdags (superbästa vänner) och då vill jag ju piffa till det lite...
 
 
Så på en gammal ugnsplåt från vår gamla släktgård fick det bli lite vårfint (mitt i kallaste vintern). Vita tulpaner och pärlhyacinter...

 
Några tulpaner fick även pryda fatet på soffbordet...

 
Vad glad jag blir över lite fräscha blommor här hemma, det livar upp så mycket.
 
Jag som tänkt köpa nya blommor till varje helg behövde inte tänka på det den här helgen, tack vara fina vänner.
 
 
Nu på eftermiddagen har vi ätit pannkakor med hallon, drottningsylt, glass, grädde och självklart ett glas mjölk till det. Mums!
Blev så sugen när en tjej lagt ut en bild på våfflor på Instagram så jag var tvungen att trotsa sjukdom och kyla och åka och handla det vi behövde.
 
Handlade även lite gott till helgen så att vi sjuklingar har något att trösta oss med.
 
Stjärnorna på slottet ser jag fram emot ikväll.
 
Ännu en fin tulpanbukett som pryder fönsterbrädan...

 
Jag har varit lite dålig på att svara på era kommentarer som ni skrivit. Men nu så tror jag att jag åtgärdat det. Ni får gå tillbaka och titta ifall ni är nyfikna. Bättre sent än aldrig.
 
Stor kram till er och ha en mysig lördags kväll.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker ni har det så fint överallt, du har så många bra idéer på hur man kan pyssla till det :) //Jenny O.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Jenny....det värmer.
      Överallt vet jag inte om vi har fint...men det jag visar kanske;-)
      Men det är ju kul att greja, och att man sen kan dokumentera det är ännu roligare, att sen ha att gå
      Tillbaka och titta på:-)
      Jag har sagt det förut, tycker ju att du/ni ska börja blogga. Har förstått att ni har
      fint hemma, många idéer, och även duktiga på att fota.
      Och så kommer det ju ett syskon som kan va kul att dokumentera:-)
      Stor kram till dig och lycka till med det som komma skall.

      Radera