tisdag 18 december 2012

Njuter

Sex dagar kvar till julafton...
...och jag ska göra allt för att njuta mycket av varje sekund. Jag älskar ju tiden innan jul, att julstöka och säga god jul till alla jag träffar....men vips när julen är förbi, ja då är julgodis inge gott längre, julmusik låter inge bra och allt julpynt får gärna försvinna av sig själv.
 
Men nu så, nu ska här njutas.
 
Min vän mammamian beskriver denna känsla på sin blogg....och hon fick mig att bestämma mig för att njuta och vara närvarande i allt jag ska göra fram över.
 
 
Tredje ljuset tände vi i söndags...
 
 
Äntligen har mina tavlor i trappen kommit upp. Jag tror det var i september jag köpte de här plancherna på fågelskeletten...., tre månader senare sitter de på plats.
 
Det var omöjligt att hitta ramar till det här måttet.
Men så hittade en vän på nätet ett tips om att man kan måttbeställa passpartouer på Gallerix, sagt och gjort.
Så då köpte jag bara en lite för stor ram på IKEA och så beställde jag passpartouen efter det måttet.
 
Dock gick det inte heller där som jag tänkt....när jag kom hem från IKEA så var den ena ramen helt trasig. Buuuhhh!!
Men så via facebook fick jag reda på att en tjej skulle till grannstaden och IKEA....och då var mitt problem löst.
 
Så nu sitter dom där så fint i trappen upp till övervåningen...
(kanske inte så lätt att se då det blänker från det stora fönstret i trappen)


 
 
Och äntligen har jag hittat fina strumpor för "morgonjulklappen".
Köpte de på Blomsterlandet för 99:-/st.
De ska hänga på kaminen, men den upphängningsanordningen överlåter jag till Joel...

 
I går när jag hade julkänsla i hela kroppen, då passade jag på att slänga ihop lite julgodis. Meja-Lisa var med och hjälpte till och fick slicka på sleven....det ni, det var lycka kan jag säga.
-Det här är gott, det här är jättegott....sa hon minst tio gånger.
 
Hon är så rolig för hon förstärker ofta orden med "jätte"...och det låter så mysigt.
Gissar att hon har hört mig, det är sällan jag säger att nåt bara är gott, bra, roligt osv....det räcker oftast inte. Det behövs ett "jätte" framför tycker jag....och Meja-Lisa.
 
Här hade vi skafferi-rens och gjorde lite smaskig rocky road.
Ska se om jag kommer i håg allt vi stoppade i den...
Dumlekolor, jordnötter, hasselnötter, mandlar, valnötter, pinjenötter, noblesse och så det bästa...hemmagjord smörkolasås som var kvar sen i helgen.
Allt det blandade vi med smält Marabou mjölkchoklad och ringlade sen lite vit choklad över.
 
Ja ni kan ju tänka er...

 
Med det säger jag att ni ska ha en trevlig dag och njut....,det är nu vi lever så gör det bästa av just den här stunden.
 
Kram till er alla

3 kommentarer:

  1. Ja du har så rätt, jag tror jag har blivit bättre på att leva i nuet, nu ska jag bara jobba dit min kära C ;-)

    Jag njuter nu, känner ingen stress, var på massage igår och ska fixa naglarna till helgen (avslappning för mig). Pysslar lite med godis och annat fix när JAG känner för det. Ja det är härligt!

    Godiset ser ljuvligt ut, men fatta vilken dödsbomb för mig, ha ha skulle nog trilla ner död bara av att lukta på alla nötterna. :-)

    Jag och E är ledig på fredag, hur ser eran dag ut? Har ni tid med en kopp te om vi kommer och lämnar honung?

    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du...om jag känner C rätt så är det en lååååång väg dit:-)
      Men han kanske njuter på sitt sätt, i det han gör.

      Härligt att höra att du tar hand om dig, det mår din mammakropp bra av och lilla pyret där inne också.

      Ja du skulle nog kola vippen av att bara öppna locket till burken....vi får hålla dig borta från den.

      Vi satsar på fredag då....mysigt!!

      Kraaaaam

      Radera
  2. Vad go du är kära du, men ack så viktigt det är, för huj vad fort det går!!!
    Vad kul att du hittade fina julstrumpor!!

    Idag har vi firat dagen lång, i morgon ska jag och Göran och en till laga jullunch på dagis och Gry ska även bli firad där med födelsedagspromenad, så det passar ju bra!

    Blev superfint med trappen och tavlorna!

    Kramar i massor och fortsätt njut, så mycket eller lite det bara går

    SvaraRadera