torsdag 13 december 2012

Lucia

 
 
Den här dagen gillar jag, den är så stämningsfull.
Synd bara att vi var tvugna att åka hemifrån mitt i tv:s luciaframträdande.
Ja ja...i eftermiddag får vi i alla fall åka till dagis och se vår lilla pepparkaksgumma sjunga fina luciasånger.
 
Och i med det tar vi även helg.
Fredagen bjuder på "lucia-klapp & klang" i kyrkan och lördagen får vi hem gäster.
Äta gott och bara ha det trevligt.
Annars är helgen obokad och öppen för spontana upptåg.
 
Min tokiga och gosiga pepparkaka...
 
 
Hade ju egentid för shopping igår, 12.30-19.30 höll jag och min vän igång.
Jag är såå nöjd med resultatet, hittade saker till mig själv och hemmet plus att nästan alla julklappar är klara. Det är några få kvar men de klarar vi av här på hemmaplan.
 
Får ta och visa några av mina inköp sen, måste bara ta lite bilder först.
 
I eftermiddag får vi även träffa min sambo och Meja-Lisas pappa, det har varit lite dåligt med det den senaste tiden.
Han har galet mycket på jobbet och grejer som måste bli färdiga, dessutom sker allt i Stockholm så han sitter och åker dit varje dag. I går kom han nog hem runt tolv på natten (jag sov) och i morse tassade han upp runt sex och begav sig i väg igen.
 
Stackare....men i eftermiddag kommer han hem igen, då ska vi ju njuta av vår lilla pepparkaksgumma och hennes kompisar på dagis.
 
Ha en jättemysig Luciadag och njut av skönsång och lussebullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar