onsdag 12 december 2012

12-12-12




I dag är det 12-12-12.
Joel sa i morse att det är många som gifter sig den här dagen, gifta sig på en Onsdag? Ja det kan man väl kanske göra....men jag har inte tid med det i alla fall. Jag ska jobba halvdag och sen ska jag och en vän åka till Västerås för en shoppingeftermiddag. Barnvakt till Meja-Lisa och ingen tid att passa.... mumsfillibabba!

Vi ska åka runt och gå på de affärer som bara vi vill, för vi vill alltid på samma ställen. Hur som helst och inga som stör oss.

Jag har varit runt på våra affärer vi har i vår lilla stad och handlat de julklappar som finns, för det tycker jag är viktigt!! Handla så mycket du bara kan i småstäderna så kanske vi får ha våra butiker kvar.
Nu ska vi i alla fall på de affärer som inte finns här hemma.



Jag gick runt i morse och tog några kort med mobilen så att jag hade några bilder att visa er.
Stakarna var de enda som lyste.

Och så Meja-Lisas luciatåg som hon fick av mig i "andra advents-present"
Hon gillar att plocka med de små figurerna, jag hör hur hon flyttar de fram och tillbaka och säger:
- Och en, och en, och en.....osv

I morgon är det dags för LUCIA, då ska vår lilla tjej vara pepparkaksgumma och vi får komma till dagis på sång- och luciafika. Mysigt!

Jag älskar luciamorgon, när man slår på tv:n tidigt på morgonen och njuter av alla lucia-sånger.
En sån dag vill jag bara vara ledig och ligga kvar i sängen...



Ha en bra 12-12-12-dag, gå och gift er kl 12.12 kanske?!
Kram till er

1 kommentar:

  1. Hej,
    Vart har du köpt det söta Lucia tåget ? :o)

    Hoppas du ochså får en fin dag :o)

    Kram M

    SvaraRadera