måndag 3 december 2012

Första advent

 
I går hade de väntat på mig med att tända första ljuset, så jag fick vara med på första advent.
Jag försökte förklara för Meja-Lisa att ljus nummer två tänder vi nästa söndag, men det tyckte inte hon. Hon ville tända alla ljusen. Men där satt mamman ner foten, det är ju som att öppna alla luckorna i julkalendern på en gång.
Lite tradition ska vi väl ha.
 
I dag är det måndag och det stod -15 grader på termometern i morse, brrrrr...
Och jag som glömt sätta i kupévärmarsladden i bilen, ja ja....det var bara att skrapa rutor och bända upp dörrarna.
 
I kväll vankas det bio. Jag och ett gäng tjejer ska gå på Blondie.
Det ska bli mysigt att krypa in i biomörkret och försvinna bort i en annan värld för en stund.
 
Jag har läst en del recensioner och det är väl både ris och ros.
Flera klagar på att handlingen är för dålig och att det saknas ett djup, allt händer bara på ytan och vi får inte grotta ner oss direkt.
Men vad gör det, jag ska njuta av en skön stund....och jag tror jag kommer gilla den.
 
Ha en bra måndag och start på en ny vecka.
Klä på er om ni ska gå ut.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar