söndag 18 november 2012

Kusinlördag och leksöndag

Dukat för kusinträff
 
Vår helg har varit jättebra.
 
Fredagsmys för oss själva i fredags sen startade vi lördagen med en mysig lördagsfrukost.
 
Efter det hade vi en liten tjej här som stod på en stol vid fönstret och tittade efter sina kusiner, framåt lunch kom dom, vilken lycka!!
 
 
Som vanligt så leker tjejerna med Mejjis precis hela tiden. Det är helt otroligt hur fästa de är vid varandra. Vi ser knappt en skymt av Mejjis när vi träffas.
 
Vi käkade hemmagjord pizza till lunch och smaskade kladdkaka och nybakade wienerbröd (av farmor) till eftermiddagsfika.
 
Så mysigt att ha de här. Vi fick även äran att ha deras mamma här, samt tjejernas mormor/farmor.
 
Härliga timmar som vi avslutade med korv med bröd innan de for hem.

 
Kvällen spenderade vi i soffan. Kollade "Så mycket bättre".
Jag som är ett Uggla-fan njöt av alla låtarna, speciellt när Darin gjorde Astrologen, helt sjukt bra.
 
Söndagen startade med en lång slö morgon i sängen och följdes sen av lite loppisvändor. Jag och några kompisar drog till en loppis i gamla mejeriet i Munktorp. Vi gjorde alla en del fynd.
Jag kom hem med fem ljusstakar, ett horn, en glasburk och en glasflaska...allt för 105kr.
 
Ljusstakarna och hornet ligger i garaget och har fått en vända mattsvart sprayfärg på sig, glasflaska och burk står i diskmaskinen...när allt är på sin plats så får jag fota det och visa för er.
 
Precis när jag börjat spraya hornet svart insåg jag att nog hade velat haft det omålat...men va fasiken, det är för sent nu...får spana efter ett nytt horn.
 
Eftermiddagen har vi spenderat på Leos lekland i Västerås...till Meja-Lisas stora förtjusning.
Hon gjorde allt man kunde göra plus kramade lejonet Leo.
 
En perfekt eftermiddag, så kul för Mejjis och så kul för oss att få se en så lycklig och nöjd tjej.
 
Ha en mysig söndagskväll!!

2 kommentarer:

  1. Läste först kusinträff och tänkte: - Fan, har jag missat nåt?
    Men det var ju Mejjans kussar. OK, de får också ha kusinträff....
    Längtar efter en stund med den äldre kusse-gruppen också!
    Kramar från Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här glöms ingen bort..., men du hade väl säkert gillat att vara med på mini-kusinträffen oxå;-)
      Vi får försöka styra upp en för oss "stora"...
      Kram till dig

      Radera