måndag 1 oktober 2012

Ny vecka...


Välkommen måndag och en helt ny vecka.
Jag är uppe i ottan och är redan på jobbet, de där hemma har nog inte vaknat än.

Joel ska kolla av läget på Meja-Lisa nu på morgonen, i går började näsan rinna. Får hoppas att hon är pigg i övrigt.
Annars blir det väl att anlita mormor och morfar.
Tur de finns.

Jag ser fram emot den här veckan, den känns väldigt lugn och fridfull. Inte alls mycket inplanerat i almanackan och det lämnar ju utrymme för lata stunder och även för spontanitet.

På torsdag kväll kommer mina "te-tjejer" och dricker te och babblar om livet. En härlig stund som jag alltid ser fram emot. En gång i månaden infaller den och har väl gjort nu si så där i 18 år. (Galet vad tiden går).

Jag är så glad att vi hållit fast vid den här enkla traditionen.
Te, mackor och ett gäng glada tjejer.
Nu bor ju inte alla elva här i köping längre men vi är i allafall 5-6st varje gång.

I går gjorde jag lite höstfint på trappen, den somriga pelargonen är nu ett minne blott.'
Ljung och äpplen fick det bli istället...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar