måndag 10 september 2012

Ledig måndag

Vilken skön, bra och rolig ledig dag det här har varit. Jag kände mig helt mörbultad i morse när jag vaknade men ju mer dagen led dessto piggare blev jag.
Och trevligt umgänge och en glad och pigg dotter gör att jag blir på topp.
 
En förmiddag i skogslekparken gjorde barnen glada och nöjda.
 
Blåbärsplockning...



Plocka kotte i hink...




Gungeligunga...




Balansgång...




Mera kott och grusplockning...
 



Sen kan en förmiddag i lekparken göra en väldigt trött, så innan vi hann hem och äta lunch såg det ut så här bak på cykeln...



Under eftermiddagen hann vi med besök av sotaren, besök av Emma och Olle och besök av mormor.
Mormor kom hit med nysydda gardiner till kontoret, det blev jättefint. Visar bild en annan dag.

Efter alla besök gick vi ut i trädgården, det finns hur mycket som helst att greja med där, men man hinner bara lite åt gången.
Meja-Lisa är så duktig och vill hjälpa till hela tiden.



Nu har jag hunnit med att dammsuga och torka golven. Joel har badat och tvättat håret på Mejjis (Jag sätter gärna på dammsugaren när det är dags för hårtvättning eftersom det inte är Mejjis favorit så låter hon väldigt mycket då). Usch, hoppas det blir bättre en vacker dag.

Ja nu sover Mejjis och jag och Joel ska avverka några avsnitt True blood i soffan.

Hoppas ni alla haft en bra måndag.

2 kommentarer:

  1. Tack ska ni ha för en mysig dag! Hoppas gardinerna blev snygga. Kram!

    SvaraRadera