onsdag 18 april 2012

Sjukling

När man är sjuk så ska man såklart få glass, det har jag hört...


I dag ringde de från dagis och bad mig hämta hem en liten tjej med feber. 38,5 hade termometern visat. Dessutom så har hon sån där hes och rosslig hosta, usch, det bara kom från ingenstans.
I går var hon frisk som en nötkärna.

Tur i oturen så hade jag tidigare på dagen ringt till familjeläkaren för att jag ville att de skulle ta sig en titt på Mejjis beträffande sitt vattendrickande. Vi fick en tid redan i morgon, Torsdag. Så nu får vi hoppas att hon är skapligt pigg så att vi kan ta oss till doktorn imorgon eftermiddag.

Jag tror egentligen inte att det är något fel på henne vad gäller allt vatten hon bäljar i sig, det har säkert bara blivit en vana, precis som med napp, välling snuttefilt osv.
För ofta när hon ber om vatten så ger jag henne lite vatten i ett glas men då vill hon inte ha men ger jag henne i nappflaska så ska hon ha, gärna två och tre flaskor. Så säkert är det lite mysigt med flaskan.
Men det ska i allafall bli skönt att de kollar på henne. Och nu kan de ju samtidigt lyssna på hennes hesa hosta.

Just nu ligger hon under en filt i soffan och kollar på Pippi.
Min mysiga lilla Toka.


Joel är bortrest med jobbet och kommer hem sent ikväll så jag och Mejjis myser tillsammans tills det är läggdags.

Kram till er

1 kommentar: