tisdag 17 april 2012

Lite tankar

Det var ett sjukt jobbigt men skönt träningspass i kväll, älskar känslan efteråt.
Efter träningen har jag slöat i soffan, druckit te och knaprat knäckemacka.


Jag känner att jag tänker annorlunda nu mot hur jag gjorde förut. När det gäller livet.
Jag har blivit bättre på att leva NU och kämpar hela tiden med att göra det.
Förr var städning och ordning och reda en mycket viktigt del i min vardag, så är det inte lika ofta längre.
Visst älskar jag nystädat och ordning och reda, men inte när den stjäl glädje för mig.

Vad är då glädje för mig?
Jo det är att stanna upp och njuta av livet, att göra något spontant och strunta i sånt som "borde göras".
Det där spontana behöver inte vara stort och annorlunda, det kan vara att dra till skogen och grilla en korv eller att jag, Joel och Mejjis leker och tokar oss när vi egentligen borde laga mat...och sen äter gröt eller kebab istället.
Att vara flexibel och kunna tänka om.

Förr var jag nöjd när jag hade städat, nu är jag mer nöjd när jag hoppar över det...för att istället göra något skoj.

Meja-Lisa är nog en del i att jag tycker det här är så viktigt, jag vill inte att livet bara ska gå, jag vill fylla det med så många härliga stunder som det bara går.

Jag vill inte missa livet bara för att jag städar, tvättar och gör sånt som "borde" göras.
Jag vill kunna se tillbaka på roliga saker. De där "måstena" är inget att minnas.

Nej fram för lite tokigheter och spontanitet!!

Jag läser en blogg som heter http://lovingandliving-lady-g.blogspot.se/
Det är en föredetta Köpingstjej som är ägare till den bloggen.
Nästan allt hon skriver får mig att tänka. Ofta träffar hon så himla rätt med sina ord.
Hon skriver väldigt bra också.

Ja det var väl det jag hade på hjärtat nu ikväll.
Lova mig att leva lite mer nu, man vet aldrig vad som händer i morgon.


Smoothie med min skatt

2 kommentarer:

  1. Ja du Sofia,du har såå himla rätt i det du skriver,att man ska ta dagen lite som den kommer istället,man vet inte vad som händer i morron..Just nu är det såå tragist med lilla Malva att man vill nästan inte göra nått annat än att bara vara med sin familj.Visst är det skönt när man har städat o så,men att få vara med varandera är viktigare...//Kram på er..Lotta

    SvaraRadera
  2. hej.
    Gud vad trevligt att du kikar in hos mig.
    Och ännu trevligare.. att du gillar det jag skriver ;)
    tack så mycket.
    Roligt att se en Köpingstjej där ute:)
    Kram och ha en fortsatt bra vecka.

    SvaraRadera