torsdag 29 mars 2012

Hej på er

Jag har några minuter över så jag sätter mig här en stund, men snaft ska jag se på tv. Det är finalen av Biggest loser Sverige. Det ska bli kul att se hur bra de lyckats.

Vad händer annars då?!
Jo vi förbereder lite för imorgon, vi ska ha middagsgäster. Vi har varit och handlat och så har jag fixat två såser samt börjat duka lite.
Vi jobbar ju hela dagen i morgon så det är bäst att göra en del idag, så kan vi ta det lite lugnare i morgon.

Det ska bli härligt med helg igen, känner just nu ett stort behov av härliga, mysiga, lediga dagar tillsammans. Skönt att det snart är påsk, det betyder flera dagar av ledighet.

Meja-Lisa åker till mormor och morfar i morgonbitti, hon är där istället för på dagis. Hon ska sova där i morgon natt och då tyckte mormor att hon kunde komma redan på morgonen. Bra idé, då slipper  vi åka ut med henne i morgon efter jobbet.

Jag kommer längta efter henne, jag verkar vara inne i nån period nu med stort Mejjis-behov. Känner att jag längtar efter henne så fort jag är i från henne. kanske beror det på att jag jobbar nu och inte träffar henne så mycket. När jag var mammaledig han jag ju aldrig längta efter henne, då var vi ju dag som natt. Nu längtar jag efter henne en timme efter att hon somnat.

Men det är jäkligt skönt att bara vara "Sofia" i mellan åt.
Vi väntar gäster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar