fredag 23 mars 2012

Fredag

Det här har varit en "upp & ner-dag", den har innehållit både bra och dåligt.

Dåligt:
Mejjis vaknade efter endast 40 minuters sömn i vagnen, var fortfarande supertrött, blev hysteriskt ledsen och jag kunde inte få henne lugn (detta hände på stan!!).
När jag sen hörde att det gick lite tungt för henne att andas blev jag rädd.

Mejjis har haft lite hosta tidigare i veckan, inte alls nå mycket men en dagisfröken sa att hon tyckte den lät lite krupp-liknande. Jag googlade på krupp och läste att det inte var så mycket att göra utan att det oftast gick över efter nån vecka. Meja-Lisa har hostat 5-10 gånger på hela veckan så jag har inte varit speciellt orolig. När jag läste om krupp så stod det att ifall barnet blev  hysteriskt så skulle man se till att lugna det för att inte halsen skulle svälla igen ännu mer, för det kunde leda till att de fick svårt att andas.

Det var den meningen som kom upp i mitt huvud där på stan. Då blev jag smått panikslagen, ringde efter några kompisar som kom och hjälpte oss hem.
Efter en stund på hemmaplan så blev tillslut Meja-Lisa sig själv igen.
Puuh!!

En mycket trött och tagen mamma.


Bra:
Underbart väder
Klapp & Klang med mammor och barn
 Häng på stan
Promenad som innehöll mysiga stopp( lek med Olle och Ebbe, fredagsmyshandling)
Många glada skratt från Meja-Lisa

Olle och Meja-Lisa studerar nyckelpigorna


Joel kom hem sent från jobbet och kände för att göra något skoj, tvärtemot vad jag var sugen på. Så han ringde en kompis och efter att Mejjis somnat så cyklade han över dit.
Nu njuter jag av ensamtid här hemma.
Jag fixar och grejar och njuter av den här kvällen.


I morgon blir det trädgårdsdag om vädret tillåter.


Slutet gott allting gott!!


Tack U & M som kom och hjälpte mig, det kändes så tryggt!!
Ni är guld värda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar