fredag 14 juli 2017

Thailand 2017 - Februari

År 2017 är året då jag blev 40år, och det är året då jag önskar mig mer och mer lugn och ro, känner hur kroppen längtar och huvudet söker sig till lugna stillsamma platser. 

Så vi åker till Thailand...




Tre stillsamma veckor i Thailand.
Bara vi fyra.
Vi firar min 40-årsdag och Joels 38-årsdag.



Vi tillbringar våra tre veckor på Resorten Paradis Villa på ön Koh Kho Khao.
Ett fantastiskt lugnt, behagligt och rofyllt ställe, långt i från neonljus och folkmyller.
30st villor på en resort.
Ett Jättehärligt lugn men ändå lätt till umgänge med andra människor och sysselsättningar för både oss och barnen.


Solstolarna nedanför vår resort...


Största sandlådan, nästan helt för oss själva...



Såna här stunder i väntan på lunchen...


En av två pooler på resorten..


Många "Innanmiddagenisolnnedgångendrinkar" blev det...


På Joels födelsedag tog vi en båttur ut till en sandö, Koh Pah, ett stopp ute på havet för snorkling och sen en tid på lilla Sandön.




Vi kikade runt, fick frukt och dryck, snorklade, badade och bara hade det bra.






Sån där TID som är så dyrbar, sån tid som ger så mycket...


Ingen har bråttom...



Lediga lata dagar, precis så som vi önskade.


Ord och namn jag vill minnas: Hapla Beach, Pina Colada, A8, Pecky, Hula Beach, Hello Kitty, Sunset Beach, Marknad i Khaolak, passionfruktsdrink, Paradis Villa, Chang, Mamas Kitchen.

En resa att minnas, känslor att minnas.

Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Sofia, vi ska göra en copy paste på er resa. Jag fyller 40 i februari 2018,den 19:e för att vara exakt. Men det blir i mars vi åker. 16-31 mars kommer vi bo i Villa B1 med vår familj. Vi har två pojkar födda 2012 och 2015. Har du tid och lust att ge dina bästa tips till oss? Högt som lågt som du tänker kan vara bra att veta.
    Hälsningar Sandra

    SvaraRadera