onsdag 4 februari 2015

Dagar i Januari

Ja ni, vad ska vi göra med mig? Världens sämsta på att blogga.
Men nu är jag här i alla fall.
Och kanske är jag på gång nu.
Iris har börjat sova hela nätterna, och jag är som en ny människa.
Så nu kanske jag orkar något mer än soffhäng om kvällarna.
Vi får väl se.
 
Dock är jag dålig på att fota nu. Ofta är det så mörkt eller så ligger kameran kvar här hemma.
Men jag kanske skärper mig med det också.
 
Det här är ju min dagbok, vill ju inte ha tomma blad.
 
Vad snö vi har fått, så himla vackert och så himla mysigt.
Nu kan det få vara så här i en månad till, sen tar jag gärna takdropp och fågelkvitter.
 
 
 
Dagarna rullar på och vi fyller dom med vardag, fest, lek, umgänge och tid med varandra.
 
Här är vi vid teknikbacken och åker pulka, bob, skoter och grillar korv.
 
 
 
Stora som små på skotern.
 
 
 
 
Vi har badat i kompisars badtunna.
 
 
Och vi har varit på kalas.
Nelli 4 år.
 
 
Underbart fin och god tårta.
 
 
I lördags var jag på fest. Vi tjejer som åker till New York i april hade träff.
En jättetrevlig, rolig och mysig kväll.
Vi åt, drack, lyssnade på musik, pratade, skrattade och hade det bra.
 
Och i söndags var vi och firade min mamma och pappa, som fyllde och fyller år.
 
Just nu sköter jag och tjejerna oss själva. Pappan i familjen är i väg på jobb i tre dagar.
I morgon väntas han åter tillbaka. Och ordningen är återställd.
 
 
På lördag ska vi träffa tjejernas kusiner, Ella och Enni, samt faster. Vi ska mötas upp på det nya äventysbadet i Västerås, Kokpunkten.
Där blir det bad och lek för hela slanten.
Sen hänger de med hem hit och stannar över natten.
 
Mysigt att ha de här.

 
I morgon kväll ska jag ut och käka med ett gäng tjejer. Det är "mammorna" som jag hängde med när jag var mammaledig. Vi som åt frukost hos varandra en gång i veckan.
Nu får vi hitta alternativ tid till våra träffar.
Ska bli så himla mysigt att ses igen.

 
Nu ska jag ta och avsluta den här kvällen.
Dags att hoppa i säng och ladda upp för en ny dag.
 
Ha det bra allihopa.
 
Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Mysigt det ser ut allt ni gör! Tips tävla hos mina vänner Anna, haga 26 och Carola, Roomofkarma.:)

    SvaraRadera