lördag 18 oktober 2014

Den stora middagsfesten

 
Lördag är det här, och inte vilken lördag som helst. Det är lördag med "Den stora middagsfesten", en sån fest som i många städer kallas för "Cykelfesten".

Det enda vi vet just nu är att vi ska laga en dessert och att det kommer hem fyra gäster till oss klockan 21.00. Vilka gäster det är vet vi inte.
 
Vi vet också att klockan 15.00 ska vi öppna ett kuvert där det står vart vi ska befinna oss klockan 16.30 och äta en förrätt tillsammans med fyra okända eller kända personer.
Vi har även ett kuvert som vi ska öppna klockan 18.00 och där står det vart vi ska äta varmrätt.

Klockan 21.00 står alltså fyra personer och ringer på vår dörr för att tillsammans med oss äta dessert, kaffe och avec.
 
Sen drar vi tillsammans ner till Hotell Scheele för att parta loss hela natten lång.
 
Förstå vilken spännande och rolig kväll det här kommer bli.
 

 
I går passade jag på att knäppa några foton på min stora tjej. Hon satt så fint där mot väggen och knöt med ett snöre. Min stora fina tjej.
 
Snart ska Joel skjutsa ut tjejerna till mina föräldrar. De ska kratta löv och hoppa i lövhögen har jag hört, och äta chips pratas det också om.
De får ett bra dygn när päronen är ute på galej.
 
Och vi hinner förbereda i lugn och ro för att sen få en jätterolig kväll.

 
Jag är så glad att det finns människor som tar sig tid och anordnar en sån här tillställning. Jag förstår att det tar mycket tid att få ihop allt kring en så här välordnad fest.
Så tacksam och glad att vi får vara med och deltaga.

 
En annan rolig sak är att en resa är inbokad.
En tjejresa....och gissa vart?!?
NEW YORK.

Vi är sex tjejer som i april tar vårt pick och pack och drar till den stora staden.
Tjej-resa till New York. Underbart.
 
För några veckor sedan bokade vi resa och nu i torsdags träffades vi och bokade boende.
Vi har hyrt en lägenhet så att vi alla kan bo tillsammans.

Vill åka nu!


 
Den här lilla Skrotan dök upp när vi fotade.
Hon och en plastsked.
Den finaste lilla mini i hela världen. Min mini.

 
Nu är det dags att ta tag i den här spännande dagen.
Återkommer med hur vi hade det.
Nu kör vi. Ha så kul alla.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar