tisdag 30 september 2014

Hösten och dess dagar

 
Vilka höstdagar det är, och vilken tur att jag och tjejerna har det mesta av eftermiddagarna tillsammans. I dag efter jobb och dagis åkte vi hem och var ute i trädgården. Vi lekte tillsammans, de lekte själva, jag satt och solade en sväng och vi åt mellis där ute i solen.
 
Pigga och glada tjejer, och en lite trött mamma.

 
Joel kom bara hem och vände efter jobbet, skulle iväg och snickra och greja lite med en kompis.
Jag var så himla sugen på att ta en löptur och hade tur att min kompis Frida kom och var barnvakt en halvtimma så jag fick ta mig en vända. Så himla skönt.

 
I lördags var vi på fyrtioårsfest. En jätterolig maskerad-fest.
Vi hade så kul. Pratade, dansade, åt och drack.
Tusen tack Maria för en toppenkväll.

 
Den här hösten innehåller verkligen hur mycket kul som helst.
Vi har så mycket roligt inplanerat i almanackan.
 
Den här veckan bjuder på te-kväll, middag med fina vänner (Tema Ernst), frukost med "mammaledighetsmammorna", som nu får ske en lördag eftersom flera av oss börjat jobba, och så ska vi kanske åka och hälsa på farfar (och Birgitta, faster och kusiner). Helgen avslutar vi med 1-årskalas för lilla Emmi och sen ett pass YOGA på det.
 
Ja ni hör ju, massa skoj på gång.


 
Jag trivs med att jobba, trivs med att jobba halvtid och sen få halvtid med mina tjejer. Det passar mig så himla bra just nu. Livet känns behagligt.
 
Visst saknar jag de lediga dagarna, speciellt mitt "frukostgäng". Dagarna med frukost tillsammans med mammor och våra små.
Men allt har sin tid. Bara att gilla läget, även för en sån som mig, som har svårt med förändringar.
Men det kunde inte bli bättre än så här. Trivs kanon på mitt nya jobb och trivs kanon med min tid med tjejerna.
 
Tack livet för det.
 

 
Nu en dusch och sen Big brother (jag vet, ett knasigt program, men jag är fast) i soffan.
Hoppas ni har en bra vecka.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar