tisdag 29 juli 2014

Sommarvärme

Här fortsätter värmen och sommaren. Att det finns så här mycket sol och värme i Sverige, kan inte minnas att jag varit med om det. Det har nämligen aldrig hänt att jag "tröttnat" på värmen, sol och bad.
De senaste fem dagarna har jag tillbringat så mycket tid som möjligt i skuggan. Det är ju så skönt där. Så behagligt varmt. Och kvällarna då, de går inte av för hackor.
 
För tillfället har jag tröttnat på att packa badväskan och dra och bada, jag trivs bra hemma. Ja ni hör ju, det måste vara solsting.
 
Fler som trivs bra inne i skuggan.
 
 
Apropå solsting så åkta jag och Meja-Lisa på nån släng av värmeslag i förrgår.
Våra kroppar sa stopp med över 39 graders feber och helt utmattade.
Vi gjorde allt för att fylla på med vätska och salter, och en natts sömn. Sen vaknade vi dagen efter och var så gott som helt normala igen.
 
Vi fyller våra dagar med både det ena och det andra. Oftast tar vi dagen som den kommer, och det blir ju så sjukt trevligt. Det inbjuder alltid till spontana träffar eller sköna familjedagar.
 
Det grillas och äts gott.
Ribs och majskolvar.
 
 
Ärtor med pinjenötter, pistagenötter, chevre och honung.
 
 
Vi har haft besök av min kusin med familj.
Vi gjorde utflykt till sommarens nya glasställe Glass och Berså
 
Och vill man ha sig ett rejält lass med glass tycker jag att man ska bege sig dit.
 
 
Iris med syssling Ella
 
 
Ett ställe precis i min smak.
Det vackra i det enkla.
 
Så där idylliskt som bara sommaren i Sverige kan vara.
 
 

 
Mejjis blev kissnödig och fick låna personaltoaletten.

 
Och saft och vatten att fylla de varma kropparna med.


 
Jag valde glassen Rocky road och den kan jag rekommendera. Precis min smak. Chokladigt, koligt, nötigt.....ja helt fantastiskt.


 
Iris och Joel
 
 
 
Med kusin och familj hann vi även med en god middag på hemmaplan.


 
Vi har varit på "vuxenfest" också.
 
Mitt gäng "te-kvällsgänget" träffades med respektive.
En cykeltur ut till en vän på landet.
 
Där välkomnades vi med allt detta gottiga.

 
Vi lekte lekar

 
Umgicks och bara hade det bra.


 
Åt underbart god mat.



 
Här hemma har Joel satte igång med ett poolprojekt.
Helt plötsligt blev vi visst med pool.
 
Sen den här bilden togs har det hänt lite mer. Men jag får ta och knäppa en ny bild och visa.
 
Det ska byggas soldäck, ett skjul och lite annat.
 
Här var det mest rörigt.


 
 Vi har haft fel på internet här hemma också. Därför har ni fått vänta extra länge på ett inlägg från mig.
Men nu så, nu ska ni nog få höra lite oftare i från mig.
 
Hoppas ni alla har en underbar sommar.
 
Kram Sofia

1 kommentar: