tisdag 15 april 2014

Iris

 
Vår lilla minsting Iris växer och är nu snart 10 månader (Om en och en halv vecka)
Vad har hon för sig nu för tiden då?!

Hon har börjat krypa, det kan vi nog sätta 9,5 månad på.
Det går fortare och fortare och nu tar hon sig snabbt från rum till rum.
Det verkar som detta blev som en frihetskänsla för henne. Hon är så gott som alltid glad nere på golvet och kan ju följa efter oss hela tiden.

Men hon är fortfarande lite "mammig", eller det är väl mest vid hunger och trötthet. Då är det inte poppis om jag lämnar rummet och hon inte längre har koll på vart jag är.

Hon skiner ofta upp i ett leende.
 
Hon sover bra i sitt rum. Nätterna ser lite olika, i bland sover hon hela natten utan ett ljud och i bland vaknar hon några gånger för att få napp eller lite vatten.

Hon somnar vid sju och sover till sex-sju på morgonen.

Hon somnar alltid själv. Vi lägger ner henne i sin säng och ger henne snuttefilt och napp, samt sätter på en liten trudelutt (på en babywatch). Sen säger vi god natt och går ut.
Jag är så tacksam för att detta sätt funkar så bra och jag håller tummar för att det håller i sig så länge som möjligt.
Men vi har alltid gjort så, så hon vet ju inget annat :-)
 
Hon vill inte alls sova lika länge i vagnen som hon gör i sängen.
 
Hon har fortfarande bara två tänder.
 
Hon säger "mamamamamamama", jag vet inte om det betyder mamma, men det tror jag.
 
Hon är rätt ofta rätt bångstyrig vid matdags, hon skakar på huvudet och viftar med armarna. Inte så att hon vägrar mat, mer att hon helst vill dricka vatten hela tiden. Men tillslut äter hon upp sin portion.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar