tisdag 11 februari 2014

Vill ut

Solen skiner genom molnen utanför fönstret. Det skulle vara underbart att få klä på sig och gå ut och gå en promenad. Helt själv, inga barn att klä på. Bara lämna allt för en stund och få insupa frisk luft, gärna i skogen.
 
Men jag håller Meja-Lisa hemma idag, vi laddar batterierna. Hon blev ju aldrig så där sjuk som vi andra men är i alla fall lite snorig.
Så vi väntar med att gå till dagis tills i morgon.
 
Hon ska få gå hem till Ture och leka i eftermiddag, det ser hon fram emot.
Jag ska till frissan.
Morfar ska passa Iris, de ska ut och gå i vagnen. Det blir skönt för Iris med frisk luft också.
 
Vi har haft många dagar inomhus. Nu är vi redo för livet där utanför igen.
 
Semlor till hela sjuka familjen har vi mumsat på.
 
 
Jag hoppas nu att Iris är på väg att bli bättre. Hon har haft runt 39,5 i tre dygn men nu i morse kändes hon inte alls lika varm så nu har hon inte fått nå febernedsättande sen igår kväll.

Har vänner som har magsjuka, fy Fabian. Hoppas verkligen att vi klarar oss från det.
Nu ska vi bli pigga och starka.

 
I dag ska jag som sagt få gå till frissan, det ska bli så himla skönt. Detta livlösa hår behöver sig verkligen en omgång.

I morgon kväll ska jag äta taco med mina vänner, det ser jag fram emot. Ska bli skönt att komma ut ur det här huset nu.
 
Min hängiga lilla tjej. Snart pigg igen.

 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar