lördag 21 december 2013

Så här innan jul

 
Nu är det verkligen juletider, och det är ju den här tiden som är bäst, tiden innan.
Våra dagar har vi hållit rätt oplanerade för jag gillar det. Tycker om när det finns tid för spontanitet.
I går hade vi en sån dag, då bjöd vi hem vänner på frukost. För att säga God Jul innan de far till fjälls.

En mysig lång frukost med paketöppning för de små.
 
Tyvärr är jag helt kass på att fota den här årstiden, jag får ju ingen hjälp av det naturliga ljuset.
Och egentligen är det inge kul att lägga ut suddiga och mörka bilder men det får bli så.
Är man inte proffs så blir det så. Annars får ni ju aldrig se vad vi sysslar med.
 
Jag vet att ni kanske inte bryr er, men jag gör. Fniss.
 
Så här har ni en julfrukost.

 
Vörtlimpa, hemmagjort frö-knäcke och mammas hemmagjorda knäckebröd.

 
Barnen hade julklappar med till varandra och Peter agerade "extra-tomte".

 
Mejjis blev glad över ett foto på henne och Olle.

 
Stiliga Olle öppnar paket.

 
Nu ska vi snart bege oss iväg på lite mer julmys. Vi har bjudit in oss själva, men det funkar ju det med. Hi hi.
Så nu är det dags att börja fixa till den här lilla familjen.
 
I morgon ska jag på "jul-tekvälls-brunch", det ni.
En mysig stund med fina tjejer, gött att äta och julklappsbyte.
 
Som sagt, de här dagarna innan jul är verkligen mysiga. Speciellt den här julen med så många dagars ledighet innan, och ingen stress alls. Så som julen ska vara.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar