onsdag 4 december 2013

Lugna dagar

Här hemma är det rätt lugnt, det händer inte så mycket.
Precis så som jag vill ha det i december, alltså inte att det inte händer något utan att det är lite mindre inplanerat från början och så kan vi fylla på med det vi har lust med under tidens gång.
 
 
Joel är ju hemma fyra dagar varje vecka hela december så tid har vi.
Vi hinner både få lite nytta gjord samt göra mysiga saker tillsammans.
Och umgås med vänner.

 
Granar och blomster flyttar mer och mer in här hemma.
I trädgården har vi julrosor och de pryder nu bordet.

 
I dag när Mejjis var på dagis passade jag på att rensa och greja lite här hemma. Iris sov ute i vagnen så jag hann med en del.
Rensa är mitt bästa, jag avskyr att ha massa saker som jag knappt använder.
Och nu för tiden finns det ju så många enkla sätt att sälja saker på så då slipper jag få ångest av att jag tröttnat på någon pryl/kläder.
 
Meja-Lisas och mina kläder har fått sig en rejäl rensning.
Nu är det rent och fint och många galgar gapar tomma.
 
Jag ska nog fortsätta lite i morgon. Alltid finns det något skåp som behöver städas upp.
 
Iris är en glad och nöjd tjej.
Ett leende är inte långt borta.
Det är kul att hänga med henne.
 
Hon verkar gilla mig också.

 
Vilket lyx det är att man får ha sitt "stora barn" på dagis i femton timmar varje vecka.
Jag hinner ju med Iris, mig själv samt hemmet.
En lagom dos av allt.

 
Sen är det mysigt att gå och hämta Meja-Lisa.
I dag gick vi till en lekpark på vägen hem.
Vi träffade en annan flicka och de lekte i över en timme.

 
Jag har bytt från liggdelen till sittdelen på Iris vagn.
Jag med min separationsångest hade det lite jobbigt under bytet.
Tänk att hon är över fem månader, att hon inte längre ligger som en liten filur i vagnen. Nu vill hon se vad som händer och är nöjd att få sitta upp.
 
Under premiärturen sov hon i 2,5 timma.
 
Rån har hon börjat tugga (suga) på också.
Ja ni hör ju, hon är ingen liten nyfödd bäbis längre.
 
Min lilla Skruttigull.

 
I går var jag med Meja-Lisa till tandläkaren.
En tuff liten tjej gapade stort och svarade glatt på tandläkarens frågor.
Hon ville gärna åka rutchkana ner för tandläkarstolen.
Ett suddgummi och en tandborste fick hon också.

 
Nu har jag uppdaterat lite här i min "dagbok".
Snart dags för sängen.
Kram och god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar