måndag 16 december 2013

Ledig måndag

Här är det måndag eftermiddag. Hela familjen är ledig.
Vi har varit och slagit ihjäl några timmar på stans lilla köpcenter. Ätit lunch, fikat och handlat.
Skönt att bara ta det lugnt och inte stressa.
 
Det är så himla skönt att Joel är ledig fre-mån nu i december.
Så skulle alla ha det, ingen julstress alls, bara allt i en lugn och skön takt.
 
 
I lördags hade vi vänner på middag.
En trevlig, god och avslappnad kväll.
 
 
Det är så kul att fixa och greja och få hem gäster.
Lika mycket som jag gillar spontana besök så gillar jag även de här planerade. När jag kan gå och småpula lite hela dagen, duka och förbereda.

 
 

 
Och såna här barnfria kvällar är så välbehövliga. Att bara få servera vuxna.
Att bara få prata vuxenprat och aldrig bli avbruten.
 
Iris var hemma, men hon sov på övervåningen. Gjorde sig påmind först klockan halv tolv. Då fick hon sig en slurk mat och sen somnade hon om. Och jag kunde återgå till gästerna och festligheterna.

 
Nu ska jag strax iväg på tjejträff. Jag och mina vänner ska ha vår årliga "jul-taco".
Vi äter taco, har med oss en varsin liten efterrätt och så kör vi julklappstärningsleken.
Fem julklappar á 20kr.
Får se vilka julklappar vi fightas om ikväll.
 
Så nu måste jag ta mig en dusch.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar