fredag 29 november 2013

Fredagsmys och mina tjejer

Som alla andra svenskar så har vi också fredagsmys.
Iris sover, jag sitter här med ett glas vin, Joel och Mejjis sitter i soffan med en varsin liten skål ostbågar. Den ena kollar på tv och den andra på Ipaden.
Vi småpratar lite och sen sjunker vi in i det som är vårt igen.
Det är skönt, att sitta här och veta att dom sitter här bredvid mig.
 
Jag ska snart göra dom sällskap, innan det är dags för även Meja-Lisa att ta kväller.
Sen blir det idol och en skön kväll i soffan.
 
Kanske ska jag ta och slå in några julklappar när jag sitter där framför tv:n.
Har ju tänkt att göra klart så mycket som möjligt i ett tidigt stadie.
 
 
Två små skruttungar har kommit upp på väggen i hallen.
De finaste jag har.

 
Tänk att de är mina (våra).
Två små flickor som har legat i min mage.
Så himla konstigt när man tänker på det.
Att de växt där inne i magen och blivit små människor.
Och så kommer de ut och äter av mjölk som kommer från min kropp.
Ja ni hör ju, jätteskumt men ändå så fint.
 
Skapta av oss.
 
Kärlek.

 
Nu ska jag hänga en tvätt sen ska jag slå mig ner i soffan.
Njut av er kväll, det ska jag göra.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar