söndag 10 november 2013

Fint folk

Jag är lyckligt lottad.
Jag har så många fina människor runt om kring mig.
Precis som namnet på min blogg.
 
Sofias fina liv -om lyckan att ha så fina människor omkring sig.
Det stämmer så väl.
 
Se bara på den här dagen, hur den blev.
Bara på grund av alla de fina.
 
Joel är bortrest lördag-söndag den här helgen.
Jag och tjejerna hade inte mycket inplanerat.
Men så frågar min vän E i fall vi ska åka och shoppa till grannstaden.
Och i samma veva säger hon att P (hennes sambo) säkert kan ta hand om Meja-Lisa. (Meja-Lisa är kompis med deras son O).
 
Sagt och gjort. Meja-Lisa får leka med O och jag, E och Iris får åka och shoppa.
 
Bara det liksom, vilka vänner är inte det?!
 
En liten mamma/barn-träff här i fredags.
 När vi är och shoppar får jag sms av en kompis som undrar om jag och tjejerna vill komma över på eftermiddagslek och kvällsmat, tillsammans med ytterligare en familj.
Såklart vi ville.
 
Det blev en underbar kväll. Alla tjejerna lekte och hade så himla kul.
Det ger så mycket energi att höra och se glada barn.
 
Från fredagsmyset igår
 
I morgon är jag bjuden på kalas till en vän.
Mamma och pappa kommer och passar Mejjis, och Iris får följa med.
Ja ni ser ju, ytterligar fina människor som hjälper till, som ser till att jag får gå iväg på kalas.
 
Sen har vi nog pappan hemma igen, då ska han firas.
Vår fina pappi på fars dag.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar