måndag 7 oktober 2013

Hälsan

 
Här är det måndagskväll. Iris sover och jag grejar med lite av varje.
Meja-Lisa är hos mormor och morfar, och Joel är iväg på jobb.
 
Vi är lite småkrassliga allihopa.
Mejjis får vara hos mormor och morfar istället för på dagis. Näsan rinner och hon har hosta.
Jag har hosta men annars mår jag helt okej.
Iris näsa rinner och Joel säger att det känns i hela kroppen att det är något på gång.
Vill inte!! Hoppas det snart är borta.

 
Jag har varit hos naprapaten med min "Svank" idag.
Världens grymmaste naprapat som gör allt för att jag ska bli bra.
Nu befarar hon att det är en inflammation. Så nu har jag telefontid med en läkare i morgon, som ska tala om för mig vad jag ska äta för inflammationshämmande (eftersom jag ammar).
 
Jag har fått order att vila och inte promenera eller träna för hårt.
Det är bra när jag blir tvingad, då är det lättare att jag sköter mig. Har svårt själv att ta det lugnt.

 
Det här med att komma i form går framåt.
Synd att jag nu inte kan träna på några veckor, men det får gå.
Det viktigaste är ju att jag inte har ont.

Jag har nu tappat 6,9 kg sen den första augusti. Det känns jäkligt skönt.
Nu väger jag lika mycket som när jag blev gravid.
Det finns en hel del kvar att ta av, men jag är i alla fall en bit på väg.
Sakta men säkert ska jag nå mina mål.
Väga mindre, inte ha ont, vara stark och pigg.
 
Så står det till med mig och mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar