tisdag 6 augusti 2013

Tisdag

 
I dag bjuder vädergudarna på lite blandad kompott.
Och för vår del har dagen därför innehållit tandläkarbesök, pantning, handling, lunch, tvätta ett gäng maskiner och så slappar vi också.
Just nu ligger de andra tre på soffan och jag sitter här.
 
Jag bjuder på ett gäng bilder här hemifrån.
Rotting-fåtöljen som stod i Meja-Lisas rum har fått flytta ner...
 

 
Jag har marinerat lite lammkotletter, gjort en parmesansås och lagt
vin på kylning
Förbereder lite för vänner som kommer på middag i kväll.
 
 
Fler och fler av våra vänner börjar jobba efter semestern.
Vi har fortfarande den här och en vecka kvar.
Eller jag har ju en lång "semester" som väntar men Joel ska ju tillbaka, och det innebär ju att det blir lite mer "vardag" för oss också.
Men än så länge njuter vi av den här tiden tillsammans.

 
Det ska bli mysigt med lite höstmörker, tända ljus och kvällar i hemmets vrå.
Men sen är ju inte jag någon jättefantast av den långa vintern, så än så länge njuter vi av sommarmånaden augusti och hoppas att vi får några baddagar till.

 
Filtar till den mysiga höstkvällarna...

 
I och med att semestern tar slut så ska det även bli lite ordning på den här "eftergraviditetkroppen". Det ska skäras ner på grillat, glass och annat gott.
Ska försöka mig på lite längre promenader och hoppas på att mina fogar pallar med det.
I höst ska min kropp prioriteras, jag vill bli stark i rygg och nacke.
Amningen gör inte min nacke gott. Usch vad det gör ont.
Men i dag har jag fått ett träningsprogram av min nyblivna granne som är naprapat, och om två veckor ska jag på en ordentlig behandling hos henne. Gissa om jag längtar.

 
Nu ska jag ta och vila nacken lite, sätta mig i soffan och bara andas i några minuter.
Sen kanske en bäbis vill ammas eller en treåring leka en lek.
Det vet man aldrig.

 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar