söndag 11 augusti 2013

Söndag med loppis

Här har vi söndag, en slapp söndag.
Vi var ju på fyrtioårsfest igår.
Även fast jag inte drack en droppe med alkohol så känns det ändå som lite "dagen efter".
Konstigt det där, men det är väl att man är uppe sent kan jag tänka mig.
 
 
Jag tillbringade i alla fall förmiddagen på en loppis tillsammans med två loppistokiga vänner.
Vi fick gå runt på en gård. I hus, lador och förråd, och vända och vrida och klämma och känna.
 
Jag gjorde en del fynd.
I dag gick fynden i "hornets" tecken.
Att man alltid snöar in på nåt.
 
Det här lilla hornet fick följa med hem och bor nu i en glasburk i uterummet...

 
Två till såna horn, fast som var ditsatta på en sköld, fick också följa med hem.
De har jag planer för, tror de ska få lite ljusrosa sprayfärg på sig och få pryda Iris rum.
Vet ni om man kan köpa rosa sprayfärg, vart? Eller måste jag penselmåla?
 
Och så köpte jag ett stort horn också. På det är skölden bortskruvad, ligger i garaget och har redan fått sig en vända svart sprayfärg.
Det ska få sitta på väggen i trappen upp.
Tror det blir kanon.

 
En glasburk och en annorlunda liten glasskål fick följa med hem också.
 
 
 
I eftermiddags kom Meja-Lisa hem. Tillsammans med sina kusiner som skulle få skjuts hem till Västerås. En lekstund och sen for de hemåt.
 
Här hemma är det lite smått vemodigt över att sommar och semestrar börjar lida mot sitt slut. Joel har en vecka kvar men måste tyvärr jobba lite ändå. Så i morgon testar jag och tjejerna på att vara ensamma medan Joel beger sig i väg till jobbet.
 
Tänk att nio veckor börjar lida mot sitt slut.
Men jag kan inte klaga. Kan bara vara så otroligt tacksam över den här sommaren.
Den har varit helt fantastisk.
Så mycket ledighet tillsammans, så mycket sol och värme och så många härliga oplanerade dagar.
 
Jag hoppas att Augusti bjuder på ytterligare lite värme och fina stunder, för än är den inte över, sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar