onsdag 17 juli 2013

Onsdag...

God kväll!
Här hemma är det en lugn och skön kväll.
Meja-Lisa somnade redan innan sju.
 
Jag har varit ute och grejat lite i trädgården och så har jag dammsugit och gjort rent Iris vagn.
Jag är så lycklig att jag fått min ork och energi tillbaka. Nu är det bara lite fogar som bråkar men annars känner jag mig bra igen.
 
På skåpet i uterummet...
 
 
Vi är så sugna på att piffa till uterummet lite, men det får vänta till sensommaren/hösten, nu ska vi njuta av ledighet och att kunna vara i vårat uterum och på altanen.
 
Det är inte så mycket vi ska göra, bara göra något åt golvet.
Nu är det ett terrakottafärgat klinker som vi inte gillar.
Vi har varit inne på att måla det men nu är Joel mer sugen på att lägga in en matta.
Jag känner att rummet inte fått den kärlek det förtjänar, det beror nog på att ingenting blir snyggt till det hemska golvet.
 
Vi får se vad vi tar oss till...

 
Det kliar också i fingrarna att göra i ordning Iris rum, men det får också vänta till hösten. Jag vet hur suget brukar vara för att fixa och greja på hösten så det är lika bra att spara på projekten.
 
Nu är det "utomhus" som får mitt pyssel och fix.
 
På bordet inne bor det lite rabarber...

 
I dag fyller Iris tre veckor.
 Tänk att hon inte fanns här hos oss förut, hur klarade vi oss utan henne??
Hon är ju vår lilla "Mini-Toka", vår groda och världens finaste lillasyster.
En av de två som vi älskar allra mest.
 
Dagen har vi spenderat på stadens utomhusbad. Jag hade inte varit där sen gymnasiet. Jag blev positivt överraskad. Det kändes fräscht och det är kul att varva stranddagarna med pooldagar.
 
Meja-Lisa har inte varit många minuter på land.
En mysig dag med fina vänner.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar