söndag 23 juni 2013

Vecka 39 - tankar och känslor

I dag har det gått 38 veckor och 6 dagar av den här graviditeten.
Nästa söndag, den 30 juni, är bäbben beräknad att komma.
Den kan ju verkligen komma när som helst....eller om 3 veckor?!
 
I går började jag för första gången känna att jag verkligen vill att den kommer ut.
De flesta jag träffar säger att du går väl bara och väntar och vill att den ska komma ut, men jag har inte känt så. Jag har velat att den ska stanna så länge det bara går.
 
Men nu så, nu är jag redo.
 
Jag har aldrig känt mig så svag, osmidig och gnällig som jag gör just nu, och har gjort en tid.
Det finns inte mycket ork alls i den här kroppen.
Jag vill så mycket, ser saker jag vill få gjort...men kroppen orkar högst med att ta hand om det "vanliga", Meja-Lisa, mat, tvätt och sånt.
 
Jag borde nog vara höggravid på vintern i stället, när det inte finns så mycket att pyssla med.
Nu har jag båda gångerna varit gravid när det varit "trädgårdssäsong" och det är väldigt svårt för mig att sitta still.
 
Jag har faktiskt fått väldigt mycket gjort också, så fort jag känt en tillstymmelse till energi så har jag tagit tag i något av mina göromål.
Det är inte så att jag känner att det funnits massa "måsten" mer att jag vill utföra vissa saker.
 
Nu har vi snart rott alla våra projekt i hamn, Joel är just nu ute och slutför det sista på altanen.
Det jag borde göra är väl lite matlådor. Så det inte blir fika och skräpmat hela sommaren.
 
Vi får väl se om det blir någon stund och ork över till det.
 
Vår stora tjej som längtar så tills hon ska bli storasyster.
Hon pratar varje dag om Frank/Iris, pussar magen och säger att den ska komma ut snart...
 
 
Jag har hela tiden varit inställd på att det ska bli en flicka, men så nu senaste veckan har jag fått en helt annan känsla.
Det känns som att det är en liten Frank där inne.
Vet inte varför, men det bara känns så.
Ska bli så spännande att se vad det blir för en liten filur som flyttar hem till oss.
 
Ni är ju  några som gissat, och så här ser det ut just nu...
 
Peter 6 juni pojke
Fridha 7 juni pojke
Jag 7 juni flicka
Emma 12 juni pojke
Jenny 15 juni flicka
Lisa 16 juni flicka
Sandra 17 juni flicka

Emelie 19 juni pojke
Monica 19 juni pojke
Hilli 21 juni pojke
Sofia 22 juni flicka
Malin 22 juni pojke
Ammi 23 juni pojke
Helena 25 juni flicka
Frida 26 juni pojke
Sara 28 juni flicka
Birgit 28 juni flicka
Lotta 29 juni pojke
Joel 30 juni flicka
Karin 4 juli pojke
 
Ja det återstår att se.

 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar