torsdag 13 juni 2013

Inte en helt vanlig torsdag...

En torsdag i juni är det i dag, en helt vanlig torsdag kanske...men för oss är det en speciell torsdag.
Meja-Lisa gjorde sin sista dag på dagis för den här terminen, sin sista dag på nio (!!!) veckor.
Joel jobbade sin näst sista dag innan nio (!!!) veckors ledighet.
 
Förstår ni, vi ska vara lediga i nio (!!!) veckor tillsammans, och under de här nio veckorna kommer Meja-Lisa bli storasyster. Vi kommer bli fyra i familjen.
 
Vad vi ska njuta!
 
Pionerna har slagit ut i blom...
 
 
Den här torsdagen sover Meja-Lisa hos mormor och morfar.
Jag och Joel har nu i kväll varit till IKEA och köpt det sista till badrummet, till "tvättdelen".
Snart är vårat badrum färdigställt.
 
I morgon kan jag vila mig och åka och hämta Meja-Lisa när jag är redo.
Längtar redan efter henne men vet att jag behöver lite vila samt att Meja-Lisa mår gott av lite mormor & morfar-tid.
 
 
Rosor i blom...
 
 
Och dillen och gräslöken mår bra där i sina pallkragar...

 
I dag har vi fått hela huset städat. Nu är allt byggdamm borta och allt skiner så rent.
Jag har nu i kväll bäddat rent i alla sängar. Snart tar vi oss en dusch och kryper ner.
Det finns nog inget bättre än att vara nyduschad och hoppa ner i nybäddat.

 
God natt och sov så gott!!
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar