onsdag 1 maj 2013

Välkommen maj

Sköna maj, välkommen!
Nu är den här, den bästa månaden på hela året, den vackraste.
När knoppar brister och grönskan tar vid.
Låt den stanna länge, låt oss stoppa tiden för en stund.
Nu får gärna varje dag gå i snigelfart.
 
Här hemma firade vi in våren för oss själva.
Vi hade en mysig och lugn Valborgsmässsoafton.
 
Vi smaskade på god mat.
Underbart mör grillad svensk oxfilé med vitlöksstekta haricoverts.
Mumsfillibabba...
 
 
Efter maten var det två stycken som äntrade soffan, en liten paus så där på maten.
År 2013...

 
Sen satt samma duo fart in i lekrummet, de lekte och lekte och jag passade på att slänga ihop ett gäng snickerskakor.
Ett bakverk närmare treårskalaset.
 
Efter att Meja-Lisa sen somnat satt jag och Joel på en film och käkade godis.
Men innan filmen var slut satt båda och sov i soffan.
 
En väldigt skön Valborg.
 
Nu är det mitt i natten och jag kan inte sova.
Försöker trötta ut mig här.
I morgon (idag) bär det av på tioårskalas. Meja-Lisas äldsta kusin ska firas.
Det verkar bli en kanonfin dag. Det sägs att solen ska lysa på oss hela dagen.
 
Maj, du är så välkommen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar