tisdag 14 maj 2013

Gott och blandat

I går kväll var vi på picknick på Meja-Lisas dagis, efter det körde vi ett race med altanprojektet.
Vi flyttade ännu mera växter och grävde ner på nya ställen, Joel började mäta upp för reglar mm.
Mamma var in och hjälpte oss, samt fick med sig lite blomster hem.
Kul när det händer grejer.
 
I uterummet syns rester från Meja-Lisas kalas, som gick i rosa, gult och turkost...
 
 
Jag har lite dille på medel, tvålar och sånt som luktar friskt och fräscht.
Jag springer ofta runt med något medel och sprayar och torkar.
Hittade ett smaskigt på Lagerhaus som har lukten "havsbris".
Extra plus när förpackningen är snygg...

I går bokade vi hotell.
Vi ska dra till Vimmerby på torsdag efter jobb och dagis.
Det är ju Meja-Lisas födelsedag och vi tänkte ha en riktig mysdag tillsammans.
Så vi åker på torsdag, sover en natt på hotell och sen fredagen tillbringar vi i Astrid Lindgrens värld.
 
Tanken är även att Meja-Lisa ska få lämna sina nappar till Pippi. Vi har ingen aning om hur redo hon är, eller rättare sagt, är VI redo??
Vi gör ett försök, sen får vi se hur hårda vi är om det blir bakslag.
 
Kanske spar vi en napp, blir det sen kaos så får vi se. Vi kan ju skicka den sista nappen med brev till Pippi i så fall.
 
I alla fall så kommer det bli ett mysigt dygn tillsammans, allt i Meja-Lisas tempo och efter hennes vilja.
 
 
Har fått en sån fin skål av min vän E och hennes syskon. Jag tog ju lite foton på dom för en tid sedan och nu fick jag en hel drös med presenter som tack.
Ni är snälla ni!!
 
Skålen pryder bordet och är fyllt med läckra färger...

Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar