tisdag 2 april 2013

Vardag igen

 
Nu är den slut, den härliga, sköna, avslappnade och soliga påsken.
Nu är det vanliga arbetsdagar igen.
 
Det finns inget bättre än lediga dagar tillsammans, vi verkligen njuter alla tre.
Sovmornar, slöa stunder, roliga stunder och trevliga möten.
 
Men vardagen är inte så tokig den heller, jag gillar den med.
Det är ju då livet pågår, det är då jag passar på att suga ut så mycket som möjligt av allt det fina jag har.
På helger och ledighet kommer det ju till mig ändå.
 
I går firade vi påsk med min sida, med min ursprungsfamilj och de som tillkommit under åren.
God mat, en skön stund ute och gott fika.
 
Tyvärr glömde jag ta fram kameran.
Men jag hann i alla fall ta kort på Mejjis innan vi åkte på kalaset.
 
Klipper små pappersbitar och lägger i kaffekannan...
 
 
Kanske har hon hört att man ska lägga påskkort i kaffepannan och bege sig ut...
 
 
Påskpyntet får nog stanna några dagar till, men jag gissar att jag snart är där och plockar undan sak för sak.
 
Jag älskar jul och påsk innan, men så fort det är över är det inte samma tjusning i fjädrar och ägg längre.
 
Ute på tappan får nog påsken stanna kvar ett tag men inomhus tror jag att den snart är nedplockad i källaren igen...

 
 
Efter jobb och dagis idag så ska jag och Meja-Lisa bege oss till frisören.
Det är dags för Mejjis att ordna upp sin lilla kalufs.
 
Lång lugg och ostyrigt hår ska få sig en omgång.

 
Måste tacka också för Meja-Lisas alla fina påskpresenter.
Hon har blivit riktigt bortskämd i helgen.
Bok, såpbubblor, linne, boll, paraply, tunika, choklad, hårspännen, pengar...ja det är inte dåligt vad hon har fått fina saker.
Tusen tack!!
 
Ha en fin dag allesammans!
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar