måndag 15 april 2013

Våra dagar

 
Måndagskväll och första arbetsdagen den här veckan är gjord.
Meja-Lisa sitter i en badbalja i duschen och leker.
Hon snackar och snackar där inne.
En fröjd för mina öron.
 
Det blir väl förstås annat ljud i skällan när det sen är dags för hårtvättningen.
Men än så länge njuter vi av det här.
 
Morfar var här en sväng efter jobbet så vi lekte ute nån timme.
Jag hann kratta i en rabatt.
Min rygg och min ork pallar inte så mycket trädgårdsarbete, men gör jag bara lite åt gången så går det jättebra.
Tillslut blir det väl färdigt.
 
 
I lördags var vi ju på fest.
Jättetrevligt var det.
Mingel, middag och röj på dansgolvet
 
Mejjis hade det jättebra med farfar och Birgitta här hemma.
 
I söndags slappade vi mest.
På eftermiddagen gick jag iväg på kalas till min vän.
Mat, fika och massa tjejsnack.
 
En mycket bra helg.
 
 
På fredag drar vi till Stockholm.
Vi och ett par till.
Meja-Lisa får åka till farmor.
 
Vi ska strosa, äta gott och bo på hotell.
Vi ska bränna våra pengar som vi tjänade in på en loppis vi hade i somras
Det ska bli jättemysigt.
 
Lika bra att hitta på lite barnfria utflykter den här våren, för inom en snar framtid är jag ju  i hopklistrad med en ny liten familjemedlem.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar