fredag 12 april 2013

Slö fredag

Här hemma är det veckans ljuvligaste, slappaste och skönaste dag.
Jag och min lilla Toka bara myser.
 
Jag kände mig totalt slut i förmiddags, var trött i hela kroppen och även huvudet.
Meja-Lisa kände nog det på sig och lekte helt ensam inne i lekrummet.
Jag hörde hur hon bäddade ner och pratade med sin pandaryggsäck, hon la på täcke, läste bok, sjöng en sång och sa att den inte behöver vara rädd för spöken osv osv osv.
 
Med det i ljudet i öronen somnade jag på soffan och vaknade sen av att Meja-Lisa ville ha min uppmärksamhet en kort stund, sen lämnade hon mig i soffan igen och jag somnade om.
 
De där två korta tupplurarna gjorde gott.
 
Sen var jag redo att gå ut och träffa mammor och barn....men det ville inte Meja-Lisa.
Jag frågade flera gånger men hon ville verkligen leka i sin koja som hon byggt, jag lockade till och med med en glass på stan....men inte det heller.
 
Ja inte tänker jag tvinga henne, inte på vår lediga dag, när vi ska vara nöjda, glada och utan stress.
 
Så vi har fortsatt myst här hemma.
 
 
Och nyss fick vi en trevlig överaskning, vi fick höra att pappan skulle komma hem tidigare.
Så nu väntar vi på honom.
En fredagseftermiddag tillsammans, vi tre.
Härligt.
 
 
I går kväll var det så skönt.
Massage, bubbel, bastu, mumsigt att äta och massa mysigt prat.
Ett gäng glada och trevliga tjejer.
Sånt gör mig gott.


 
Frida var den enda som fastnade på bild, så ni får hålla till godo med henne.
Inte så pjåkig kan jag tycka....fniss!

 
Tusen tack Jessica för att du fixar så himla mysigt för oss.
Det är en fröjd att komma hem till dig, till dukat bord och till ditt härliga skratt.
 
Ja nu inväntar vi pappan, sen tror jag vi tar en promenad till den närliggande badrumsbutiken.
 
Ha en underbar fredag och helg.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar