söndag 17 februari 2013

En skön helg

 
 Nu är snart en skön helg till ända. En helg som var helt oplanerad när den startade och som sen fylldes med saker vi tycker om.
 
Fredagsmyset fick ju jag och Meja-Lisa ha själva, så när som på någon timme som Mariah kom och förgyllde vår kväll.
Joel kom hem framåt nio och då sov Meja-Lisa och så gott som jag också.
 
 
Lördagen spenderade vi i Arboga badhus tillsammans med familjen Andreasson.
En härlig stund där Meja-Lisa tuffade till sig ytterligare lite.
Hon var som en solstråle ända tills det var dags att åka hem.
-Iiiiinte åka hem, jag vill bada!! Skrek hon och sprang tillbaka till poolerna flera gånger.
 
Ja ja....hon är den sorten som inte gillar att byta sysselsättning (lite som mig), men när det väl är gjort så är hon nöjd igen.
Efter en minut i bilen så sov hon, man blir trött av att bada.
 
På eftermiddagen kom mor och far.
Vi sålde deras gamla bil.
Jag började måla en byrå.
Vi köpte pizza och delade på.
 
Senare mot kvällningen blev det melodifestivalen i soffan för min del och film i biorummet för Joels del. Jag sov mig igenom melodifestivalen....som sagt, man blir trött av att bada.
 
Vet ni!!
Jag skulle ha min "gottedag" igår, hade laddat hela veckan för en semla och så hade jag sett framför mig lite gott smågodis.
 
På badet åt jag en glass, efter den var jag inte ett dugg sugen på semla....och sen på kvällen när jag köpt lite smågodis så smakade det inte heller speciellt gott.
 
Så resultatet blev en glass och fem godisbitar....och ingen semla!!

 
I dag har vi varit i Västerås.
Vi har shoppat lite och ätit lunch.
 
Väl hemma igen har vi mest pysslat och grejat.
Bakat cheescake, satt upp lampor, målat klart Meja-Lisas byrå och pysslat här hemma.
En skön dag.
 
 
Ja ja, nu är vi väl redo för en ny vecka, även om jag gärna hade en sån här dag till.
Det är så skönt när man kommer igång och båda är laddade för att greja och få saker gjorda.
 
Kram till er alla från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar