torsdag 24 januari 2013

Skrytsam dag i köket

 
Jag måste börja med att reflektera över det Lovingandliving skrev på sin blogg i dag.
Som vanligt så sätter hon alltid pricken över i med det hon skriver
 
Att någon har irriterat sig över något hon skrivit eller visat och sen kommenterat det.
 
Det är så synd att någon som är så öppen och bjuder så på sig själv ska behöva utstå sånt.
Hur kan en människa känna att den har rättigheter att påpeka något på ett negativt sätt, varför stänger de inte bara ner sidan och läser och tittar på det som inte stör dem.
 
Det är så synd att vissa tycker att man skryter om man lägger ut en bild på sig själv eller visar sitt hem som man är stolt över.
Det verkar som att man är skrytsam och onormal om man tycker om och är stolt över det man har.
 
Men bara det, att vi gör det, visar upp och delar med oss.
 
Borde vi inte slippa tråkiga kommentarer då?!
 
Tråkigt tycker jag det är.
Men som sagt, det positiva övervinner alltid.
 
Heja C, fortsätt precis som du gör.
Mig inspirerar du på alla plan.
 
 
Visar er lite bilder från mitt lilla kök, världens minsta kök.
Önskar mig ett stooort kök med massvis av bänkyta....men man kan inte få allt.
Och jag är inte olycklig för det.
 
Ni kan skymta pepparkakshuset ute i uterummet, borde kanske ha gjort sitt nu.
 
Till vår dag...
 
I dag har vi friska sjuklingar haft en jättebra dag.
Vi är pigga så vi kan göra saker men fortfarande håller vi oss borta från dagis och jobb. Vill inte riskera att smitta någon.
Men på måndag, då kommer vi.
 
 
Vi har hunnit med förmiddagshäng hos Mariah.
Frisörbesök för Meja-Lisas del.
Lunch på stan. Jag, Mariah och Meja-Lisa.
 
Och under tiden blev vårat hus städat, bort med alla sjukdomar och in med frisk citrondoft. Lyx!
 
Sen har vi njutit av en eftermiddag hemma.
Te- och fruktstund med Mariah.
 
Nu är hela familjen samlad här i vardagsrummet, var och en håller på med sitt.
Jag sitter här, Joel ligger i soffan med mobilen i högsta hugg och Meja-Lisa leker med lera och kollar spöket Laban samtidigt.
Alla slappar på sitt sätt.
 
Jag kan inte annat än vara stolt över allt jag har och äger.
Mitt liv är rikt på mycket.
 

1 kommentar:

  1. fina fina du.
    Tack. Tack för det du skriver på min blogg och det du säger här.. för visst har du rätt.
    Och tack för att du är som jag! ;)
    Jag vill fortsätta se era inspirerande hem, era fina ord om era liv och jag vill fortsätta inspirera er.
    Dig.
    Tack igen.
    Så tacksam att "ha" dig!

    Ha en underbar helg!

    KRAM

    SvaraRadera