lördag 15 december 2012

Ljuvlig lördag

 
Jag älskar lediga dagar tillsammans med mina två....men jag älskar även såna här dagar, när det bara är vi två "stora" i familjen.
 
Vi fick vakna upp med vår fina tjej, vi kollade julkalendern i sängen tillsammans och vi åt frukost tillsammans.
Sen skjutsade vi henne till mormor och morfar...
...och jag och Joel fick en dag tillsammans som vi ska avsluta med gäster här hemma.
 
Vi har hunnit med att köpa ny säng till Meja-Lisa, vi har varit Åsby och köpt kött till kvällen, strosat och tittat på alla fina saker, ätit lunch, dragit upp en bil ur diket, skottat, hämtat en ram, satt upp tavlor i trappen och fixat lite hemma.
 
Jag njuter av såna här stunder, när vi är hemma och vi pular lite på olika håll, vi spelar musik och har förväntningar på en trevlig kväll.
 
Ja det är så kul att förbereda middag när jag får tiden, när inget är en stress utan bara en behaglig känsla av allt fixande och trixande.
 
Dukningen är färdig...

 
Om cirka två timmar kommer gästerna, jag ska ta och hoppa in i duschen nu, så har jag det gjort.
Trevlig lördag till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar