onsdag 5 december 2012

Hängmatta

Vilken snöyra det har varit idag, stackars alla som ofrivilligt har behövt varit ute idag.
Jag fick behov av frisk luft på eftermiddagen och klädde mig varmt och gick ut och skottade. Meja-Lisa ville inte följa med, hon valde "Alla vi barn i Bullebyn" i mammas och pappas säng istället.
 
Jag tycker det är jättehärligt och mysigt att det kommit så mycket snö, men den här blåsten som varit idag är jag gärna utan. Fast det verkar som det lagt sig lite nu.
 
 
Jag har härmat min vän mammamians och gjort en "gosedjurshängmatta" åt Meja-Lisas alla mjukdjur. Perfekt att ha en gemensam plats för dom.
 
 
I hörnet i lekrummet bor nu alla djuren...

 
Jag är inte direkt nöjd med lekrummet, har ju två madrasser med svart överdrag och även en svart matta. Skulle egentligen ha något som matchar mer med det rosa och blommiga. Men då blir rummet så himla "tjejigt", det är ju inte meningen att bara tjejer ska trivas i rummet utan även Meja-Lisas killkompisar.
 
Tapeten satt i rummet när vi flyttade in och jag tycker den är fin, kanske inget jag vågat valt själv men är glad att den satt där.
 
Skulle vilja ha rosa, ljusgrå eller nån fin grön färg på matta och madrasser istället....för att det ska kännas fint.
 
Ja ja...ett värdsligt problem...

 
Nu har Joel kommit hem från jobb i Stockholm så skönt att ha han hemma och att det gick bra på vägarna hem. Inge kul att veta att de man känner och tycker om är ute och åker när det är sånt här väder.
 
Kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar