onsdag 19 december 2012

En bra dag

 
En bra halvledig dag börjar lida mot sitt slut, jag är mycket nöjd med den här dagen.
 
Jobbmässigt hann jag mycket och det känns som jag ligger bra till inför morgondagen och sen två veckors ledighet.
 
Här hemma har vi sovit och slöat på eftermiddagen, jag började kolla på en film men kände hur ögonen började gå ihop, så det vara bara att stänga av filmen och följa med John Blund hem.

 
Som tur var så dök Sofia, Tilde och Nelli upp och såg till att vi piggade på oss. Vi mumsade glass och sen röjde tjejerna på rejält.
Mejjis behövde nog springa av sig lite efter den slöa eftermiddagen.
 
Senare kom vår vän Mariah med kebabsallad som vi smaskade i oss tillsammans.
Vi hade en mysig kväll och det märks att Mejjis är förtjust i "Mia", det är härligt att se.
 
Var lite orolig för läggningen eftersom Meja-Lisa fick sova lite längre på eftermiddagen, men den gick galant.
Två böcker, god natt, jag gick ner....och Mejjis somnade. Inte ett ljud och inget tjat om att kissa, läsa fler böcker, eller att mamma ska ligga en stund.
Övning ger färdighet!
 
1-0 till mamman (den här kvällen)

 
Sista avsnittet av Morden i Sandhamn tillsammans med Mariah, te och julgodis i soffan.
Bra avslut på en bra dag.
 
Nu ska jag nog ta och slå in ett par julklappar (är ju lite pigg eftersom jag sov på eftermiddagen)
 
God natt säger jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar