torsdag 1 november 2012

Hemma bäst

 
Längtar efter att vara hemma och mysa. Den här veckan har innehållit mycket skoj men nu är jag sugen på slöa och slappa stunder på hemmaplan.
 
Tända ljus, fixa och greja lite, sitta i soffan och slötitta på tv...ja bara vara hemma.
 
Det känns som jag ofta tjatar om det här med att vara hemma, men jag trivs å bra hemma. jag älskar att komma hem och veta att jag inte ska ut och iväg nåt mer. Sätta på sig sköna kläder, raggsockor, tända massa ljus och bara mysa.
 
I dag efter jobb och dagis händer det, då åker vi hem och stänger in oss och går inte ut nåt mer förren någon gång i morgon.
Underbart!
 
Meja-Lisa har verkligen inte varit sitt rätta jag efter den här tidsomställningen i söndags, den i kombination med tvåårstrots är inte att leka med...vill nån testa?
 
Försök att få på kläder, borsta tänder, tvätta munnen, på med ytterkläder, gå ut i bilen, in på dagis....utan att fightas. En fight skulle jag väl kunna klara av men fem-tio stycken!!!
Gaaaah!!
 
Men i natt sov hon i allafall som vanligt igen och jag fick till och ned väcka henne i morse.
Hon som jag behöver nog slöa stunder i hemmets lugna vrå...
 

Ha en bra dag!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar