fredag 16 november 2012

Fredag och blomster

 
Hemma efter en heldag med vänner och barn. Meja-Lisa hoppa direkt upp i soffan för att slappa lite. Efter en heldag är både barn och mammor trötta...men det är härligt att ha en dag i veckan ledigt och att även de flesta kompisar är lediga samma dag. Perfekt!
 
Nu inväntar vi pappan och fredagsmyset.
 
Fick en ros av min vän här om dagen, hon är sån...hon kommer med nåt lite då och då, så fint att hon tänker på mig...och alla andra också.
Hon tänkte att jag nog behövde nåt nytt i nån liten vas...och vad rätt hon hade, det stod ju en halvtorr gammal blomma på bordet, men inte nu längre...

 
Hon är floristen i gänget, hon som har gröna fingrar av oss.
Hon berättar hur rosen ska vara och kännas...och se så fin den blev när den slog ut, precis som en bra ros ska se ut...enligt min vän.

 
Hyacinten börjar slå ut, den har en svag rosa färg. Hade velat haft en vit men de var slut, men jag ser nu att jag gillar den här ljusa rosa färgen...

 
Fick svar på cellprov i dag, alltid lika skönt när det står att provet är normalt.
Har upplevt allt för många tråkigheter när det gäller det, vänner som inte längre finns med oss.
Det är lika skönt varje gång som jag och mina vänner får ett bra svar.
 
Ja men det var nog allt för nu.
Pappan har kommit hem och han och Meja-Lisa är nere i källaren och fyller badkaret.
Det är dags för fredagsmyyyys!!!
 
Ha en fantastisk kväll och helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar