onsdag 28 november 2012

Adventsljusstake

I eftermiddags så sov och vilade jag och Meja-Lisa länge, vi var båda slöa och låg i sängen och kollade på Lotta på bråkmakargatan.
Älskar våra onsdagar när vi myser tillsammans.
 
Efter vår slöa eftermiddag fick vi båda ny energi.
Jag fick sug att adventspynta och hon hjälpte mig blandat med att leka för sig själv.
 
Snön faller ju utanför fönstret så lite stämning fick vi också.
Vi spelade julmusik och bara njöt.
 
Årets adventsljusstake är färdig.
Det fick bli mina sprayade loppis-ljusstakar med ett snöre och en sifferbricka.
Jag blev nöjd med resultatet...
 
 
 
Jag är ju av den sorten att jag tycker att julen ska vara "gammaldags" och naturlig.
Är inte så mycket för det mordena och strama.
Nu blev kanske mina ljusstakar lite väl "hårda" för min jul.
Men jag gillar dom och får mjuka upp med annat hemtrevligt.

 
De små skyltarna hittade jag på Fridhs blommor här i stan...

 
Granris och hyacint får "jula" till det lite...

 
Jag har även tagit fram de elektriska stakarna och lite annat juligt. Kanske några dagar tidig men jag vill ha det mysigt till helgen.
 
Nu har jag ätit popcorn och druckit julmust i soffan.
Skön onsdag!

1 kommentar: