torsdag 6 september 2012

Ledig onsdagseftermiddag

I går hade jag och Mejjis en sån där skön ledig eftermiddag på hemmaplan, vad jag älskar att bara va hemma i mellanåt. Och Mejjis var sitt bästa jag, vi lekte, ritade och långa stunder satt hon själv och sysselsatte sig.

Jag tror jag läste tre kapitel i min bok utan att bli störd en enda gång. Hon börjar bli stor min tjej, man behöver inte vara vid hennes sida varje sekund för att hon ska vara nöjd.
Underbart!

Smaskigt mellis med massa nyttigheter mumsade vi också på.
Smoothie på hallon, mango, banan, kiwi, Bollnäs vaniljfil och en skvätt mjölk.



Och så dök mamma upp och hjälpte mig med lite "tyg-göra". Äntligen händer det nåt med mina tyger som jag köper och sen bara ligger.

Stolarna på kontoret fick sig nya dynor och jag är såå nöjd. Mamma mätte även upp för en liten gardin och tog med sig resten av tyget hem. Så snart står hon väl här med en färdig gardin att sätta upp.
Mammor är bra att ha.
(Undrar bara hur det ska gå den dagen Meja-Lisa kommer och ber mig om hjälp med att sy gardiner)



Stolarna tiggde jag åt mig av förra ägaren till huset. De är så där snyggt nötta och skavda. Och nu med det nya tyget blev de perfekta.
Lycka!



Mot kvällningen kom vänner över på kvällsmat.
En mycket trevlig vardagskväll.
Och en mycket bra onsdag.
Tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar