fredag 24 augusti 2012

Vår fredag


 
Den här dagen har vi spenderat på stan med mina och Mejjis kompisar. Vi käkade smaskig lunch på Kirin och så strosade vi i några affärer och så avslutade vi med glass.
En mycket mysig dag.
På bilden ovan är Meja-Lisa och hennes stora kompis Elle på väg ner på stan, Gullungar!!
 
Sen mötte vi ju upp Mejjis kusiner nere på tågstationen, det var två stolta tjejer som klev av tåget. Första gången på egen hand.
 
Sen de kom har de här tre tjejerna inte släppt varandra ur sikte en enda gång.
De har hunnit med att hoppa studsmatta, gunga, pärlat pärlplattor, målat med vattenfärger...


 
Lite tv-tittande har de också hunnit med...



Sen har vi haft taco-middag, alla åt med god aptit, Mejjis åt ungefär en burk majs själv...




De gick till och med och la sig tillsammans. Alla tre i vår säng tittandes på Alla vi barn i Bullerbyn.
Jag har inte kollat till dom men det har i allafall varit tyst länge nu.
Det blir att bära in tre tjejer till sina sängar sen. Alla ska sova i Mejjis rum, det var ett självklart val när vi sa att de fick välja var de skulle sova.

Vilken lycka att vakna upp och ha sina kusiner i sitt rum.


 
Jag fick för mig att baka surdegsbröd i dag och det sysslar jag med nu, men det är inte långt kvar, snart får jag gå och sova.
 
Längtar redan till frukosten...
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar