torsdag 23 augusti 2012

Nystädat!!




Ja det är nystädat här hemma, det både känns och syns. Så skönt!!
Det behövdes efter allt barfotaspring och alla fingeravtryck från små glass och saftfingrar.

Jag har även rensat Mejjis kläder, en hög att spara, en hög till loppis och en hög till extrakläderna på dagis. Nu är det luftigt och fint i hennes låda.
Nu är det bara att känna efter vad som behöver kompleteras.


Det är här jag sitter just nu, min favoritavkopplingsplats.

Joel jobbade över ikväll så jag och Mejjis hade kvällen för oss själva (mormor och morfar var här och käkade kvällsmat med oss).

Vi har sagt att Mejjis ska ligga i sängen klockan 19.30, hon får ligga i vår säng och kolla "Astrid". Klockan 20 går vi upp och stänger av och säger god natt. Sen när det är dags för oss att sova så lyfter vi in henne till sin säng.

I kväll när det bara var hon och jag, och dessutom var den här mamman mycket trött, så la vi oss båda i sängen och kollade på Alla vi barn i Bullerbyn. När Joel kom hem 1,5timme senare så låg vi fortfarande där, både Mejjis och jag, och båda var djupt inne i Bullerbyns värld.
Så himla mysigt!



Nu har jag hängt en tvätt och dessutom målat sista vändan på golvet i nya förrådet. I går målade vi dessutom hyllan som ska vara där inne.
Ja nu är det väl bara att plocka in alla grejer, det roligaste.
Får se närvi får tid med det.

Kram och god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar